دکتر لبنی خمیس: وزارت آموزش عالی عراق، خواهان استمرار همکاری با «سمت» است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۰ کد : ۷۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۶
دکتر لبنی خمیس مدیر کل اداره پژوهش و تحول علمی وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق در گفتگو با روابط عمومی «سمت» از چشم‌انداز روابط علمی بین‌المللی میان دو طرف سخن گفت.
دکتر لبنی خمیس: وزارت آموزش عالی عراق، خواهان استمرار همکاری با «سمت» است

به گزارش روابط عمومی «سمت»، دکتر لبنی خمیس مدیر کل اداره پژوهش و تحول علمی وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق پس از دیدار با دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «سمت» در گفتگویی با روابط عمومی «سمت» از چشم‌انداز روابط علمی بین‌المللی عراق و ایران سخن گفت. 
دکتر خمیس در تبیین رویکرد رسمی وزارت آموزش عالی عراق در همکاری با سازمان سمت گفت: «یک از موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد مربوط به تفاهم نامه‌ای است قبلا به امضا رسیده بود و ما در اداره پژوهش و تحول علمی وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی مشتاقیم تا بندهای باقیمانده از تفاهم نامه امضا شده میان سمت و وزارت را اجرایی شود.» 
وی در ادامه افزود: «در چند ماه اخیر که مسئولیت اداره این مرکز را برعهده گرفته‌ام، توانسته‌ایم بندهای باقی‌مانده را عملیاتی کنیم. ما به عنوان بخش اداری وزارت، خواهان تمدید تفاهم نامه میان سمت و وزارت بوده و هستیم. حتی بازدید امروز ما از سمت با موافقت شخص وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی انجام و گزارش مفصلی از همکاری ها با سمت به ایشان ارائه شده است.»
به گفته مدیرکل اداره پژوهش عراق حضورشان در سازمانِ با سابقه «سمت» به جهت دست‌یابی به توافقات جدید است تا در سایه آن، تفاهم نامه و همکاری‌های گذشته میان سمت و وزارت آموزش عالی عراق تمدید شود. 
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: «ما در اداره پژوهش و تحول علمی، به دنبال آنیم که این همکاری‌ها توسعه یابد و دو طرف از آن بهره‌مند شوند؛ به‌گونه ای که تاثیرات مثبت آن را بر دانشگاه‌ها و به دنبال آن، دانشجویان خود شاهد باشیم. ما در تلاش هستیم تا علاوه بر دانشجویان،  اساتید دانشگاهی نیز از نتایج این تعاملات استفاده کنند.»

کلید واژه ها: سازمان سمت دکتر لبنی خمیس مهدی جمهوری عراق


نظر شما :