دیدار رئیس سازمان «سمت» از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۲ کد : ۶۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۴
دکتر مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان «سمت» از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) دیدار کرد.
دیدار رئیس سازمان «سمت» از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)

روابط عمومی «سمت»، به نقل از نورسافت، جناب حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر داود مهدوی‌‌‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی(سمت) و هیأت همراه ضمن حضور در مرکز نور با حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی ریاست مرکز نور دیدار و گفتگو نمودند.
در ابتدای این جلسه حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ضمن تشریح اهداف تأسیس مرکز نور به دستاوردهای ارزشمند مرکز نور طی سه دهه گذشته مانند: در اختیار داشتن نسخه دیجیتال حجم عظیمی از متون علوم اسلامی در موضوعات مختلف و غنی‌‌‌‌سازی و فرآوری این متون و عرضه آنها در قالب صدها نرم‌‌‌افزار دسکتاپ و همراه و ده‌‌‌ها پایگاه محتوایی اینترنتی، ایجاد بانک محتوایی مجلات مختلف حوزه‌‌‌های علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز، پیش‌‌‌‌گامی در داده‌‌‌کاوی هوشمند، ارتباط و تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان و کاربران محصولات نور در داخل و خارج کشور که اعتماد بالایی به محصولات نور دارند، اشاره کرد.
سپس حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین راشدی‌‌‌نیا برخی محصولات نور همچون جامع فقه و درایة النور را معرفی نمود.
در ادامه جلسه، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی‌‌‌زادگان رئیس سازمان سمت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز نور و بیان اینکه سابقه آشنایی وی با مرکز و محصولات آن به بیش از دو دهه می‌‌‌رسد، افزود: فرهنگ جمع‌‌‌آوری کتابخانه شخصی، تقریبا از بین رفته و محققان با نرم‌‌‌افزار کار می‌‌‌کنند و بعید است کسی کار پژوهشی انجام دهد و از محصولات برخط یا برون خط نور استفاده نکند.
ایشان گفت حجم تولیدات محتوایی سازمان سمت، بیش از ۸۰۰ هزار صفحه در ۲۶۰۰ عنوان کتاب است که موضوع دیجیتال‌‌‌سازی و عرضه‌‌‌های متنوع آن در پایگاه‌‌‌ها و محصولات مرکز برای ما حائز اهمیت است.
در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان دو طرف، ضمن آماده نمودن تفاهم‌‌‌نامه همکاری فیما‌‌‌بین، زمینه‌‌‌های همکاری و هم‌‌‌افزایی بین دو مجموعه را بررسی نمایند و در جلسه آینده توافقات نهایی صورت پذیرد.
در این دیدار، سید فخرالدین مؤیدی، مشاور رئیس سازمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری، رئیس دفتر قم «سمت» و دکتر محمدرضا سعیدی، معاون نظارت علمی–فنی «سمت»، رئیس سازمان را همراهی می‌کردند.

 

کلید واژه ها: سازمان سمت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی


نظر شما :