مشارکت سمت و ۱۴ دانشگاه بزرگ ایران با هدف تأسیس انتشارات بین‌المللی

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۸ کد : ۵۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۸۵
با حضور وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «صنعت، معدن و تجارت» در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مطرح شد: ظرفیت راه‌اندازی انتشارات بین‌المللی با همکاری سمت و دانشگاه‌های بزرگ کشور
مشارکت سمت و ۱۴ دانشگاه بزرگ ایران با هدف تأسیس انتشارات بین‌المللی

روابط عمومی «سمت» به نقل از خبرگزاری فارس از برگزاری سی‌ونهمین اجلاس رؤسای ۱۴ دانشگاه بزرگ کشور که در دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور وزیر علوم، وزیر صمت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد خبر داد. 
در این اجلاسیه دکتر سیدمحمد مقیمی، مدیر گروه تخصصی مدیریت «سمت» و رئیس دانشگاه تهران گفت: برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها ایده‌های زیادی داریم که یکی از آنها تأسیس یک انتشارات بین‌المللی معتبر با شراکت دانشگاه‌های بزرگ کشور و سازمان سمت است تا با ایجاد ظرفیت نشر کتاب‌ها، مجلات، مقالات و مستندات علمی به چند زبان زنده دنیا، توان رقابت با ناشرین معتبر بین‌المللی را داشته باشد. امیدواریم با ائتلاف دانشگاه‌های بزرگ کشور بتوانیم نسبت به راه‌اندازی این انتشارات بین‌المللی اقدام کنیم و با استفاده از این قدرت تجمیع شده، تأثیرگذاری بیشتری در عرصه جهانی داشته باشیم.

گفتنی است «سمت» از دهه هشتاد فعالیت‌های بین‌المللی خود را آغاز نموده و تاکنون با دانشگاهها و مراکز علمی و انتشاراتی بسیاری از  کشورها به ویژه کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، سوریه، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، روسیه، چین، هند، انگلیس و... همکاری‌های علمی - پژوهشی داشته است.

کلید واژه ها: سازمان سمت انتشارات بین‌المللی دانشگاه تهران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


( ۱ )

نظر شما :