«سمت» محور گفتگوی بین‌المللی و منطقه‌ای

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۵۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۶
در دیدار عادل خانی مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حسین آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی با بکژان میربایف، رئیس دانشکده فلسفه دانشـگاه فارابی پیرامون همکاری بین‌المللی دو کشور ایران و قزاقستان گفتگو شد
«سمت» محور گفتگوی بین‌المللی و منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی سازمان «سمت» به نقل از روابط عمومـی سـازمان فرهـنـگ و ارتباطات اسلامی در دیدار عادل خانی مدیرکل توسعه روابط فرهنگی و حسین آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی با بکژان میربایف، رئیس دانشکده فلسفه دانشـگاه فارابی درخصوص ظرفیت همکاری بین‌المللی سازمان «سمت» و دانشگاه فارابی قزاقستان مورد گفتگو قرار گرفت.

در این دیدار آقازاده، زمینۀ همکاری بین دانشگاه فارابی و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) را مناسب ارزیابی کرد و در معرفی «سمت» گفت: سمت نهاد تخصصی نگارش و نشر کتب درسی دانشگاهی در ایران است و این ظرفیت با جلب همکاری از دانشگاهیان و اساتید ایرانی مهیا شده است.

وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی خاطر نشان کرد: این نهاد تخصصی نگارش و نشر کتب درسی دانشگاهی در ایران دارای گروه فلسفه است و آماده همکاری در زمینه ترجمه و نشر کتب درسی دانشگاهی به طور متقابل خواهد بود. وی همچنین افزود: تعداد قابل توجهی از کتب این نهاد علمی، به زبان‌های مختلف از جمله چینی، عربی، انگلیسی و ... ترجمه و نشر یافته‌اند.

گفتنی است عادل خانی مدیرکل توسعه روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آقازاده وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی پیش تر در دیدار با رئیس و مسئولین سازمان در جریان فعالیت‌ها، برنامه و چشم‌اندازهای پیش روی این سازمان بویژه در عرصه بین‌الملل قرار گرفته بودند.

 

کلید واژه ها: سمت سـازمان فرهـنـگ و ارتباطات اسلامی عادل خانی حسین آقازاده دانشگاه فارابی قزاقستان


نظر شما :