دیدار رئیس «سمت» با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۸ کد : ۵۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴۲
دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی با دکتر علی‌اکبر متکان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران دیدار کرد.
دیدار رئیس «سمت» با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»؛ با ابتکار مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی «سازمان مطالعه و تدوین» دیداری مابین دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی و دکتر علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در محل این سازمان ترتیب داده شد تا راه‌های همکاری مشترک این دو نهاد در داخل و خارج از کشور مورد بررسی قرار گیرد.

«سازمان مطالعه و تدوین» پیش از این دیدار، با تکیه بر جایگاه علمی خود و به پشتوانه ارتباط با بیش از ۱۵۰۰ تن از اساتید برتر کشوری در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی آمادگی خود را اعلام کرده‌بود تا از طریق تألیف، ترجمه و انتشار کتاب، اجرای طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و کارگاه‌های آموزشی و همچنین برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی تخصصی بین‌المللی، با کمیسیون ملی یونسکو ایران همکاری کند.

«سمت» همچین کار بر روی موضوعاتی مانند ترویج زبان و ادبیات فارسی، معرفی فرهنگ اسلامی و معرفی میراث فرهنگی ایران را از اولویت‌های خود برای این همکار مشترک اعلام کرد.

در این جلسه تخصصی که مصطفی غلامحسین‌زاده مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی «سمت» به همراه کارشناسان این مدیریت و دکتر ثمانه یزدانی معاون بین‌الملل و مدیر گروه تخصصی علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز در آن حضور داشتند، ابتدا به معرفی پیشینه و ظرفیت‌های علمی فعلی «سازمان مطالعه و تدوین» پرداخته شد و سپس محورهای همکاری دو نهاد برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های یک دیگر برای نیل به اهداف علمی مدنظر مورد بررسی قرار گرفت.

کلید واژه ها: یونسکو ایران دکتر داود مهدوی‌زادگان دکتر علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران همکاری‌های علمی بین‌المللی


نظر شما :