هدیه نوروزی ولی فقیه به دولت و ملت تحول خواه

۰۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۱ کد : ۵۳۳ اخبار یادداشت
تعداد بازدید:۱۲۷۳
دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی در یادداشتی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب نوشت: تحول‌خواهی یک اصل انقلابی است و بنیان و اساس انقلاب بر همین اصل استوار است. بنابراین، تحول‌خواهی ملی نوعی احیا و پاسداشت از آرمان‌های انقلاب و تجدید روحیه انقلابی است.
هدیه نوروزی ولی فقیه به دولت و ملت تحول خواه

دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی در یادداشتی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شد با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب نوشت:

آنچه که در دهه نود بر سرنوشت ملت انقلابی رقم خورد و موجب شکل‌گیری خواست ملی گردید همانا تغییر وضع موجود یا همان اصل تحول است. تحول‌خواهی یک اصل انقلابی است و بنیان و اساس انقلاب بر همین اصل استوار است. بنابراین، تحول‌خواهی ملی نوعی احیا و پاسداشت از آرمان‌های انقلاب و تجدید روحیه انقلابی است. همت و تلاش همه دولت‌های پس از انقلاب از آن جهت روحیه انقلابی که کارهای بزرگی برجای گذاشتند؛ ستودنی و قابل تقدیر است. اما این موجب نمی‌شود که نقاط ضعف و کاستی‌های آنها را نادیده انگاریم و چاره‌اندیشی نکنیم. چنانکه اساس سخنرانی نوروزی ولی‌فقیه پیرامون همین مساله دیدن نقاط قوت و ضعف دولت و ملت بوده است. دهه‌ی نود شمسی از نظر رهبری و مردم علیرغم همه پیشرفت‌هایی که به همراه داشته است، آنچنان شایسته و بایسته نبود. به عبارتی شدت صورت انقلابی آن کم شده است. دولت مردان از روحیه انقلابی قدری فاصله گرفته بودند و کمتر پی‌گیر اساس روحیه انقلابی؛ یعنی تحول‌خواهی بودند. انتظار ولی فقیه و مردم تغییر وضعیت موجود و اصلاح امور بود ولی این انتظار عمومی کمتر مورد توجه واقع می‌شد. به همین خاطر، مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به نامزدی رأی مثبت دادند که خواهان تغییر وضع موجود و ایجاد تحولات اساسی درشیوه و عملکرد دولت بود. تحول‌خواهی خواسته یکپارچه دولت سیزدهم و ملت است. از این رو، ولی فقیه با درک عمیق از ضرورت تحقق چنین خواسته‌ای مستنداً به دعای تحویل سال (یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوالِ حَوِّل حالَنا اِلى اَحسَنِ الحال) مسأله تحول را موضوع بیانات خود قرار می‌دهند. در واقع، تبیین حکیمانه مساله تحول هدیه معنوی رهبری به دولت و ملت تحول خواه انقلابی در نوروز ۱۴۰۲ است.

متن کامل این یادداشت را می‌توانید در لینک زیر مشاهده نمایید. 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/01/04/2871338


نظر شما :