نشست هم‌اندیشی مدیران «سمت» و پارک علم و فناوری خراسان رضوی

۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۴۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۵۲
نشست هم‌اندیشی مدیران «سمت» و پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی مدیران «سمت» و پارک علم و فناوری خراسان رضوی

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، روز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه رئیس سازمان «سمت» آقای دکتر مهدوی‌زادگان با رییس پارک فناوری استان خراسان آقای دکتر میرزایی به همراه تعدادی از معاونان دو طرف، نشست هم اندیشی همکاری مشترک برگزار شد.

در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد علاوه بر دکتر مسعود میرزایی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر ملیحه صابری نجف‌آبادی و دکتر علی‌اصغر باباسالار معاونان پژوهشی و نظارت علمی-فنی سازمان مطالعه و تدوین و همچنین مهندس سید مهدی حسینی سمنانی مشاور در هماهنگی و تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار مهندس حسینی به معرفی مجموعه در آستانه افتتاح پارک علم و فناوری خراسان رضوی با نام «سرزمین علم و فناوری» پرداخت و جزئیاتی از معماری ساختمان تا فناوری‌هایی که قرار است در آن مستقر شود را برای حاضرین تشریح کرد.

دکترمیرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان مطالعه و تدوین به‌عنوان یک مشارکت‌کننده اصلی بتوان بر غنای علمی و فرهنگی مجموعه «سرزمین علم و فناوری» افزود.

دکتر مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که در بحث فناوری، حرف و گفتمان انقلاب اسلامی این است که فناوری باید با اندیشه‌های علوم اسلامی و انسانی همراه باشد تا بتواند هویت انسانی خودش را بیشتر پیدا کند.

همچنین دکتر مهدوی‌زادگان ضمن ابراز امیدواری به ایجاد یک همکاری موفق با پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد هر چقدر فناوری از علوم اسلامی و انسانی فاصله بگیرد ضربه‌ بیشتری می‌خورد به این جهت که ماهیت ابزاری دارد و فاصله گرفتن از عناصر اخلاق، فرهنگ و معارف انسانی می‌تواند باعث شود تا چشم‌های ناپاک و طمع ورز بر آن مسلط شوند و از آن سوءاستفاده کنند.

کلید واژه ها: دکتر داود مهدوی‌زادگان سازمان مطالعه و تدوین پارک علم و فناوری خراسان رضوی


( ۴ )

نظر شما :