دیدار رؤسای «سمت» و دانشگاه ادیان و مذاهب

۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵ کد : ۴۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۳۸
دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «مطالعه و تدوین» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار کردند.
دیدار رؤسای «سمت» و دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «مطالعه و تدوین» عصر دوشنبه 11 مهر میزبان حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در محل این سازمان بود.

دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «سمت» در این دیدار با  اشاره به سوابق همکاری دو طرف، زمینه‌های استمرار همکاری مشترک را برشمرد. وی پژوهش‌های اصیل را که قابلیت تبدیل به کتاب درسی شدن دارند حائز اهمیت دانست و تأکید کرد این دست آثار با رعایت استاندارد کتاب درسی قابلیت چاپ و عرضه به‌صورت مشترک را داراست.

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز ضمن اشاره به سوابق همکاری دانشگاه ادیان و «سمت»، نسبت به ادامه همکاری در چارچوب تفاهم‌نامۀ قبلی، اعلام آمادگی کرد. وی با معرفی اجمالی سه دانشکده زن و خانواده، رسانه و ارتباطات و زبان و فرهنگ ملل به زمینه‌های پژوهشی مشترک، همسو و جدید اشاره کرد.


همچنین در ادامه این جلسه دکتر ملیحه صابری نجف‌‌آبادی، معاون پژوهشی «سمت»، آمادگی این سازمان را به‌منظور برگزاری کارگاه آموزشی تهیه و تأمین کتاب درسی استاندارد برای اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب را اعلام کرد و دکتر باباسالار، معاون نظارت علمی و فنی «سمت»، نیز به تشریح برخی از این استانداردها که مورد تأکید «سمت» است پرداخت.

در همین راستا حجت‌الاسلام معین‌فر، معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان استانداردهای این دانشگاه در طراحی کتاب‌های آموزشی و دانشگاهی استانداردهای دانشگاه ادیان و مذاهب را به استانداردهای مدنظر «سمت» نزدیک دانست و تأکید کرد محتواهای تهیه شده قابلیت ویرایش و روزآمدسازی برای عرضه به دیگر دانشگاه‌های و مراکز آموزشی را دارد.

دکتر مهدی خاقانی، عضو هیئت‌علمی «سمت» و مدیرگروه حقوق دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این نشست پیشنهاد خود را درخصوص ارائه آثار منتشر شده «سمت» به‌صورت ترجمه و تطبیق با قوانین و مقررات کشور عراق به‌منظور ارائه این محتوا به دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب ارائه کرد.

همچنین مهدی عیوضی مدیر امور پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب به سوابق همکاری نزدیک دفتر قم «سمت» با دانشگاه ادیان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها ادامه پیدا کند و کارگروهی با حضور معاونان پژوهشی دو مرکز برای افزایش این همکاری‌های تشکیل شود

در حاشیه این نشست حاضران از کتاب‌های مشترک «سمت» و «دانشگاه ادیان و مذاهب» و همچنین تازه‌های نشر «سازمان مطالعه و تدوین»، بازدید کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه ادیان مذاهب سمت تشست


( ۱ )

نظر شما :