«سمت» در مسیر تقویت تعامل با مراکز علمی-پژوهشی خراسان

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۷۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۶۹
معاون پژوهشی «سمت» و هیئت همراه در سفر به مشهد مقدس با دست‌اندرکاران چهار مرکز علمی – پژوهشی دیدار و گفتگو کرد.
«سمت» در مسیر تقویت تعامل با مراکز علمی-پژوهشی خراسان

به گزارش روابط عمومی «سمت»، دکتر صابری معاون پژوهشی، دکتر خادمی مدیر امور پژوهشی و ارزشیابی و جهانی کارشناس اداره همکاری‌های علمی در این سفر دو روزه به مشهد مقدس، با دست‌اندرکاران چهار مرکز علمی – پژوهشی دیدار و گفتگو کردند.
در نخستین دیدار معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد دکتر رضوی پذیرای هیئت «سمت» بود. مقرر شد پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک نشست‌های مشترک برگزار شود تا درخصوص امکان‌سنجی همکاری‌های مشترک تصمیم‌گیری شود. بر این اساس ارائه خدمت از سوی «سمت» برای عرضه نسخۀ الکترونیکی آثار دانشگاه در «سمتا» و نیز تامین منابع درسی دانشگاهی استاندارد با بهره‌مندی از ظرفیت استادان علوم انسانی دانشگاه فردوسی از دیگر محورهای این گفتگو بود.
در ادامه، هیئت «سمت» با حضور در پارک علم و فناوری خراسان با دکتر سیاووشی، مدیر مرکز رشد فناوریهای فرهنگی و نرم پارک علم و فناوری خراسان دیدار و گفتگو کردند. بر اساس گفتگوهای انجام شده مقرر شد درخصوص همکاری مشترک برای تهیه کتاب راهنما و یا درسنامه آموزشی برای مراکز رشد و فناوری، دوطرف امکان‌سنجی لازم را بعمل آورند.
دکتر صابری و هیئت همراه در روز دوم سفر خود، ابتدا با حضور در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با دکتر کریمی معاون پژوهشی بنیاد گفتگو کرد. در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضا برسد.

آخرین برنامۀ معاون پژوهشی و همراهان حضور در دانشگاه رضوی و دیدار با دکتر قائمی‌نیک معاون پژوهشی دانشگاه بود. از جمله توافقات صورت گرفته در این نشست تلاش در جهت هم‌افزایی مراکز حوزوی و دانشگاهی خراسان به منظور رصد آثار علمی-پژوهشی در جهت تولید آثار فاخر علمی بود.

کلید واژه ها: سازمان سمت دانشگاه فردوسی مشهد پارک علم و فناوری خراسان بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی دانشگاه رضوی


نظر شما :