نشست معاونان پژوهشی «سمت» و «جامعةالمصطفی» در قم

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۷ کد : ۱۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲۵
در ادامه جلسات کارشناسی پیرامون عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی‌پژوهشی سازمان «سمت» و «جامعةالمصطفی» جلسه با حضور حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی سازمان «سمت» و حجت الاسلام مجید عبادی، معاون پژوهش «جامعةالمصطفی» در دفتر قم سازمان «سمت» برگزار شد.
نشست معاونان پژوهشی «سمت» و «جامعةالمصطفی» در قم

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، روز چهارشنبه نهم شهریور نشست بررسی راهکارهای عملی کردن تفاهم‌نامه منعقد شده در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ بین سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها و جامعةالمصطفی العالمیه با حضور حمیدرضا خادمی معاون پژوهش سازمان «سمت» و حجت‌الاسلام مجید عبادی معاون پژوهش «جامعةالمصطفی» در دفتر قم سازمان مطالعه و تدوین تشکیل شد.

در ابتدای جلسه خادمی معاون پژوهش سازمان «سمت» پس از شنیدن دستور جلسه نشست و نظرات کارشناسان بر گسترش همکاری‌های مشترک با «جامعةالمصطفی» تأکید و پیشنهاداتی جهت تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود ارائه کرد.

او فعالیت‌های چند دهه سازمان «مطالعه و تدوین» در تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و رسیدن به جایگاه فعلی در سطح کشور را حاصل زحمات استاد فقید حجت‌الاسلام احمد احمدی دانستند و بر ادامه این روند تعاملی در «سمت» تأکید کرد.

خادمی همچنین «جامعةالمصطفی» را مجموعه‌ای بزرگ و غنی به خصوص در حوزه بین‌الملل دانست و پیشنهادات خود را برای گسترش همکاری با سازمان بر اساس بندهای تفاهم نامه اینچنین بیان کرد:
«با توجه ‌به قابلیت «جامعةالمصطفی» در ترجمه می‌توان پس از بررسی دقیق نیاز نمایندگی‌های خارج از کشور کتاب‌های سازمان «سمت» به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود و همچنین شناسایی محققین خارج از کشور و آثار خاص آنها در حوزه علوم اسلامی و ترجمه این آثار به زبان فارسی می‌تواند از پروژه‌های کلان برای همکاری پژوهشی بین دو نهاد باشد.»

معاون پژوهش سازمان «سمت» هماهنگی کامل از ابتدای مسیر تولید کتاب مشترک با «جامعةالمصطفی» مانند انتخاب سرفصل، نویسنده، ارزیابی و نظارت را کاهش دهنده مشکلات عنوان کرد که در نتیجه آن می‌توان شاهد تولیدآثار قوی‌تری بود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام مجید عبادی معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه ضمن تبریک انتصاب حمیدرضا خادمی به عنوان معاون جدید پژوهشی «سازمان مطالعه و تدوین» و ابراز خرسندی از همکاری‌های پیشین «سمت» و «جامعةالمصطفی» آمادگی کامل خود را برای تقویت همکاری دوجانبه بر محور تفاهم‌نامه اعلام و از پیشنهادات ارائه شده تشکر کرد.

معاون پژوهشی «جامعةالمصطفی» افزود: «کلیه کارهای مشترک با قوّت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با عملیاتی کردن بندهای تفاهم‌نامه گامهای مؤثری در راستای اهداف هر دو مجموعه داشته باشیم.»

حجت‌الاسلام مصطفی نوبخت مدیر انتشارات جامعةالمصطفی العالمیه از دیگر حاضرین در این نشست ضمن دعوت از «سمت» برای بازدید از امکانات و پتانسیل انتشارات «جامعةالمصطفی» پیشنهادهایی را درباره چاپ آثار مشترک و ارائه بهتر کتاب‌های «سمت» به طلاب مدارس «جامعةالمصطفی» ارائه کرد.

در پایان جلسه لزوم بازنگری در تفاهم‌نامه موجود میان «سمت» و «جامعةالمصطفی» توسط کارشناسان و افزودن شیوه‌های نوین تعامل مطرح شد و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.


نظر شما :